header-looking

Its been about a week since I said goodbye to the 20s with a bang! hahaah those that were there, know what that means. I’m not exactly sure where I’m heading with this post but turning 30 has left me reflecting on my life.

…I’m not sure where exactly I’m heading with this post but turning 30 has left me reflecting a lot about my life…

Dunno if its just me or if everyone goes through this….hahah I know I know…30 is just a number but I see it as an opportunity to open a new chapter in my life and hey a lil self reflection has never hurt anyone.

When I was a lil boy….

As a lil boy I always wondered what my life would be like as a 30 year old. This is gonna sound corny but being a father n husband was always first on that list…hmm guess didn’t quite work out..yet! hahaha. Than of course were my career aspirations…like anyone else, I wanted to be “successful”. Why the quotes? well coz success is a personal definition.

Am I successful in my own eyes? I must say that I am very proud of the things I have achieved, more importantly, I am grateful for the man I have become … but breaking into the 4th decade of my life… I would hope that my outlook and priorities would be rather different from my 20s.

What the 20s Meant to Me

Hmmm in short probably the boy-2-man years. Years of goofing around, making mistakes (and learning from them), becoming a man and better still years when its ok to be featured in magazines like URTV or Mangga (no offense hahaah) ….

What made me in man in my eyes? The hard lessons in life. The hardship of dealing with situations that a teen (hopefully) does not have to face.

What was that lesson for me? Losing my mother, brother, grandparents and that things don’t stay the same. I learned that in order to make the most of my life, I need to take control and make my own decisions… that way, if anything goes wrong…I really have no one else to blame but myself.

My hopes for the next 10 years

Hmmm lets see…. I gonna hold on to lil Kevin’s dreams of starting a family. Doesn’t have to happen immediately but hell yeah…I’m ready for that part of my life hahahah… (I wonder if I still feel like this after my self reflective period has phased out) … but yeah I need more meaning in my life. As a muslim, I hope to avoid repeating my 20s mistakes over and over again and yeah hope to have a better spiritual balance, insyallah ;)

…I gonna hold on to lil Kevin’s dreams of starting a family…I’m ready for that part of my life…

Hmm what else do I want? Obviously I cherish my work, friends, family and not to forget my health. I hope to continually establish myself in health and web business of course la.

What the point of this post?

Hahaahah I have no clue! Just been having this mini awakening and before it slips into nowhere, I better write it down so that I can read it when I need a lil help hahaha.

Thank you for reading this!

Kevin Zahri

I am a US certified personal trainer and nutritionist with over 12 years experience. Over the years, I have published over 10 books, written for Men's Health, other fitness and lifestyle magazines, hosted TV shows and appeared on various TV shows, programs and magazines. I am also an avid corporate wellness speaker and web entrepreneur.

More about me here or follow me on Facebook or Twitter.

View all posts
  • my friends would say…this post is soooooo Kevin! hahaha it is.

  • Hmmm…reading your post makes me kecut perut coz I got only 1 year to catch up before 30. All the best, Kevin!

  • zatil

    …I gonna hold on to lil Kevin’s dreams of starting a family…I’m ready for that part of my life…

    and i will keep asking… biler tu kevin??? hehehe… but i’m glad gak u tak kahwin in 2008, else i would have missed the wedding ;)

  • tigger-happy-lily

    whoa…an honest post. wish u all the best in your 30s, 40s, 50s, so on…..

  • smart thinking not

    Losing my mother, brother, grandparents and that things don’t stay the same – deeply sorry to hear that.

    …in order to make the most of my life, I need to take control and make my own decisions… that way, if anything goes wrong…I really have no one else to blame but myself – AGREED!

    me myself is in my early 20s, just fooling around, but sometime these kinda thoughts do pass thru, the conscience make me stop and think – ya know, the mistakes and whatnot..all the things that i coulda done better etc. all those time that was wasted, and will never turn back. in a moment like this i feel so…indescribable lol. trying to improve myself, be better in most aspect of life…any advice?

    anyway, a great honest post ya have there. good luck for ya future… :) happy belated 30th!

  • da Queen

    great post, Kevin. wise and sincere. to tell you the truth, u did kinda surprised me that night, but what’s done, let it rest in the past. learn from it..(im speaking for meself too :))

  • Dear Kevin, Happy Belated Birthday! Wish you many more meanigful years ahead.

    p.s. Drop by ur site after PT MACAM BAGUS told me how ‘sunny n pro’ ur site is. Indeed, very ‘Kevin’! Keep up the great works and keep on inspiring ok? Cheerio!

  • fren

    Happy belated birthday Kev,
    u are very honest man. i like ur motivation about life, ur spirit facing this world. u are strong inside.. nowday, not easy to build n control our spririt inside our soul… lastly from me, take care urself, enjoy ur life. n 1 nasihat from my family that 1 always keep in my head is ” beramallah kamu ibarat kamu akan mati esok harinya”.. mayb it sound menakutkan, but believe me, ianya umpama guide in our life.. yang penting we do all our best n always make improvement in our ibadat..see u again. :)

  • Who and how many are you going to invite to your wedding ceremony?

  • thanks fren. appreciate the feedback and advice ;)

    tanjak. no plans yet ;)

    thanks Fi-sha.

  • trish tish ish

    happy belated bday!!!

  • misW

    happy hohoho and new yer 2009!! loads of wishes in whatever u do!!

  • ncj

    Dear Kevin,
    I just realised after we turned 30, age seems unimportant anymore. I still feel I’m in my twenties. :)

  • kelvin, welcome to the club:)

  • Pingback: Life, karma and yeah its ironies | Kevin Zahri's Official Website()