fbpx

10 Perkara yang mempengaruhi kelelakian lelaki

This is a sponsored post by InHealth Beauty.

Berikut merupakan beberapa perkara yang dapat memengaruhi seksual lelaki.

  1. 1.

    Usia. Lelaki berusia lanjut biasanya mengalami keadaan yang disebut andropause. Ini adalah masa di mana produksi testosteron berkurangan.

  2. 2.

    Diabetes. Kadar gula darah yang tinggi menyebabkan terjadinya penyempitan pembuluh darah dan merosakkan saraf, termasuk pembuluh darah. Inilah yang menyebabkan terjadinya gangguan fungsi ereksi.

  3. 3.

    Hipertensi. Tekanan darah tinggi menyebabkan dinding pembuluh darah menjadi kaku, sehingga lama kelamaan pembuluh akan menjadi sempit. Kejadian ini tidak hanya di bahagian pembuluh jantung atau otak juga di bahagian genital. Akibatnya, aliran darah ke genital berkurangan hingga menyebabkan gangguan ereksi.

  4. 4.

    Kadar kolesterol tinggi. Kolesterol yang terus-menerus tertimbun dalam pembuluh darah menyebabkannya mengeras dan menyempitkan pembuluh darah. Penyempitan pada penis menyebabkan terjadinya kesukaran untuk bereksi.

  5. 5.

    Gangguan saraf. Parkinson, kencing manis, stroke menyebabkan menurunnya fungsi saraf. Akibatnya, aktiviti neurotransmitter berkurangan dan menurunkan rangsangan saraf sehingga terjadi gangguan ereksi.

  6. 6.

    Cedera. Kecederaan yang langsung mengena daerah kemaluan akan merosak korpus kavernosum, saraf, dan pembuluh darah yang akhirnya menyebabkan gangguan ereksi.

  7. 7.

    Faktor psikologi. Stress disebabkan fizikal atau psikologi mampu melelahkan mental dan mengganggu kerja neurotransmitter, sehingga terjadi gangguan ereksi.

  8. 8.

    Penyakit Yang Berjangkit. Penyakit kronik seperti TBC, HIV, hepatitis mengakibatkan gangguan kerja neurotransmitter dan penurunan kadar estrogen yang kemudian menimbulkan turunnya libido.

  9. 9.

    Ubat-Ubatan. Ubat perangsang, dadah dan beberapa ubat penurun tekanan darah dapat mengganggu kemampuan ereksi.

  10. 10.

    Merokok. Selain dapat menyebabkan kanser paru-paru, ia juga menyempitkan pembuluh darah.

Produk Lelaki – New Men

New Men – supplemen untuk kesuburan kaum lelaki. Dirumus khas dengan herba tribulus terrestris, ekstrak guarana, ekstrak pale catechu, ekstrak epimedium, ekstrak fenugreek,mineral, vitamin dan ekstrak tiram yang kaya dengan zink dan taurin. Amat sesuai untuk mereka yang penat bekerja, stress dan memerlukan tenaga tambahan.

Privacy Preference Center