Cheat Meals – Cara kurangkan 40kg setahun dengan cheat meals

Jom bincangkan panduan “cheat meal” dalam usaha kurus anda dan kisah peserta yang berjaya kurangkan 40kg dengan cheating dalam setahun. Video ini adalah contoh video harian daripada cabaran 6 minggu “VIP Kurus” virtual masterclass bersama saya. Lebih info di:

https://vip.kevinzahri.com

Topik cheat meals boleh dikaitkan dengan perbincangan kita pada “day 8 – “K is for konsisten” dan “day 2 – kalori”. Untuk kekal dalam perjuangan “kurus”, boleh memahami peranan “cheat meal” but for me nama “cheat” tu sendiri is deceiving dan misleading – instead of calling it “cheat meal” I would rather it is something yang dirancang dan sebahagian pelan pemakanan.

So let me share some insight: Dulu we had a peserta from Bintulu Sarawak yang berjaya kurangkan dalam 40kg dalam setahun.

Cara beliau adalah enam hari seminggu kawal kalori dan satu hari cheat day dengan fast food. How it works? Katakan lah DCR atau AMR beliau 2500 sehari, beliau makan 1700kcal 6x seminggu dan 2800 1x seminggu.

Uji Diri:

1) Can you calculate how much weight he would have lost this way in a year? If you can’t please review the material within this course as ilmu kunci kejayaan untuk mengawal hala tuju perjuangan anda.

2) Can you calculate how much weight he would have lost kalau instead of cheat sekali seminggu, beliau “cheat sikit-sikit setiap hari” dengan makan 1900kcal setiap hari.

3) Which scenario is better? Note – You can answer this question dalam our daily QOTD  e-Learning platform. I will share my insight di situ as well.

Let me know if you have any questions or concerns.