Help us raise RM500 untuk 500 sekolah.

Salam and hi semua,

Saya perlukan bantuan anda untuk kempen fundraising Bukan Soal Kurus yang sedang berjalan di https://launchgood.com/bukansoalkurus 

Ini merupakan inisiatif NGO saya iaitu Pertubuhan Pencegahan Obesiti Kanak-kanak dan Deasa untuk mengumpul dana RM250,000 bagi tajaan 500 schools (RM500 per school) untuk menyertai program PILOT Bukan Soal Kurus Sekolah yang akan bermula pada July 2021 ini. Kempen itu dijayakan bersama Kementerian Kesihatan Malaysia.

How to donate?

Anda boleh terus layari https://launchgood.com/bukansoalkurus untuk menyumbangkan sebarang sumbangan atau untuk offline donations, you can also transfer it to the following account:

MAYBANK – 564892139448
PERTUBUHAN PENCEGAHAN OBESITY KANAK-KANAK & DEWASA

Skop kempen “Bukan Soal Kurus” Amat Besar

Ia jauh lebih dari program TouchnGo. Lawatan saya di 10,000 sekolah sekalipun tidak akan dapat menyelesaikan masalah obesiti komuniti sekolah begitu sahaja.

Antara initiatif kempen JKS ini melibatkan:

  • Program TOT bersama ribuan cikgu sekolah Malaysia (targeted untuk bermula untuk BSK musim ketiga melibatkab 500 wakil sekolah.
  • JomAktif.com: Pembentukan 1000 Liga Sukan untuk atlit bukan elit, pendidikan khas dan komuniti sekolah secara am (ini adalah kempen yang amat besar dan komplex)
  • Program Cabaran BSK buat PIBG dan komuniti sekolah.
  • Online Support Channel.
  • Online Educational Video and Bahan Bacaan.
  • Creative Health Education
  • Program Makanan Kantin Sihat
  • PE Volunteer Program

Berapa jumlah dana yang diperlukan?

Untuk fasa permulaan BSK Sekolah ini, kami sasarkan RM500 untuk kemasukan 500 sekolah. Dengan itu jumlah dana yang kami sasarkan adalah RM250,000. Pada masa sama, dana yang dikumpulkan akan bantu menjayakan kempen BSK dan JomAktif secara menyeluruh.

Jadi sekali lagi dengan rendah diri, sekiranya anda ingin sumbangkan kepada kempen ini, sila layari:

Any contribution amatlah dihargai dan insyallah kita sama2 dapat berikan impak yang bermakna buat komuniti dan anak-anak kesayangan buat masa depan mereka yang lebih sihat, lebih cerdas dan lebih cergas.

Dengan ikhlas,

Kevin Zahri