Adakah Suplemen Protein Mengandungi STEROIDS?

Tidak, protein whey tidak mengandungi steroid. Protein whey adalah protein semulajadi yang berasal dari susu, yang diproses untuk mengeluarkan lemak dan laktosa. Steroid, di sisi lain, adalah hormon sintetik yang digunakan untuk meningkatkan pertumbuhan dan prestasi otot.

Penting untuk diingat bahawa beberapa jenama protein whey mungkin mengandungi bahan tambahan, seperti kreatin atau asid amino, yang boleh keliru dengan steroid. Walau bagaimanapun, bahan-bahan ini bukan steroid dan biasanya terdapat dalam banyak suplemen sukan untuk membantu meningkatkan prestasi atletik dan membantu pemulihan otot.

Sentiasa bijak untuk membaca label mana-mana suplemen yang anda ingin ambil dan berunding dengan profesional kesihatan sebelum memulakan rejimen suplemen baru.

 

@kevinzahri

Adalah suplemen protein mengandungi STEROIDS? Adakah suplemen whey protein mengandungi steroids? Tidak, protein whey tidak mengandungi steroid. Protein whey adalah protein semulajadi yang berasal dari susu, yang diproses untuk mengeluarkan lemak dan laktosa. Steroid, di sisi lain, adalah hormon sintetik yang digunakan untuk meningkatkan pertumbuhan dan prestasi otot. Penting untuk diingat bahawa beberapa jenama protein whey mungkin mengandungi bahan tambahan, seperti kreatin yang mungkin dikelirukan dengan steroid. Walau bagaimanapun, bahan-bahan ini bukan steroid dan biasanya terdapat dalam banyak suplemen sukan untuk membantu meningkatkan prestasi atletik dan membantu pemulihan otot. Sentiasa bijak untuk membaca label mana-mana suplemen yang anda ingin ambil dan berunding dengan profesional kesihatan sebelum memulakan rejimen suplemen baru. #proteinshake #steroid #supplements #protein #whey #wheyprotein #fitness #produkviral #fyp #fypシ

♬ original sound – Kevin Zahri – Kevin Zahri