9 Tip Elak Gemuk Melampau di Hari Raya

Hari Raya is just around the corner dengan lemang, rendang, kuih dan pelbagai biskut yang lazat dan pasti membakar hati, jiwa, dan mengelorakan nafsu makan kita semua. Aduh aduh aduh 🙂

Lagi-lagi tahun ini di mana perhaps semua orang, termasuk saya, nak lepas geram setelah 2 tahun tidak dapat beraya macam dulu bersama keluarga dan sahabat yang berjauhan.

Berjaya kurangkan berat badan di Ramadhan?

Jadi panduan berikut bukan untuk hindari anda dari menikmati musim perayaan ini tapi untuk membantu anda elak “gemuk melampau” dan tertenggelam dalam lautan yang dalam. Sayang kalau usaha kesihatan dan kawalan pemakanan kita sepanjang bulan Ramadhan terus “dikosongkan” di bulan syawal.

Katakan anda berjaya kurangkan 4kg berat badan sepanjang bulan Ramadhan, cuba elak penambahan 4kg berat badan sepanjang bulan Syawal ini.

9 Tip Elak Gemuk Di Hari Raya

Semoga panduan 9 tip elak gemuk melampau di hari raya ini membantu dan untuk meraikan Hari Raya dengan penuh kegembiraan.

Lebih awal, kami sekeluarga juga ingin mengucapkan Selamat Hari Raya, Maaf Zahir & Batin buat semua rakyat Malaysia dan everyone around the world.

Cabaran 30 Hari “Syawal Edition”

Jom sertai Cabaran 30 Hari virtual bersama saya yang bakal bermula 12 May ini. Ia percuma kalau anda berjaya beri komitmen sepanjang 30 hari ini.